Др Ђорђе М. 
Ђурић је рођен 12. маја 1936. године у Черевићу, општина Беочин. Основну 
школу је завршио у Черевићу и Беочину (1952) а учитељску у Сремским Карловцима 
(1957). Студије психологије завршио је на Филозофском факултету у Београду 
(1961). На истом факултету је магистрирао («Етнички стереотипи 
ученика на крају основног образовања»), 
1969. и одбранио докторску дисертацију 
(«Психолошка структура етничких ставова деце и родитеља у 
различитим националним срединама Војводине»), 1978. године. Био је на 
стручном усавршавању у иностранству: у 
Међународном бироу за 
образовање  (БИЕ) у 
Женеви, на 
Универзитету Монтреал и Универзитету Квебек у 
Монтреалу и у Центру за истраживање и иновације у образовању (ЦЕРИ), ОЕЦД) у 
Паризу.
            Радио је најпре као стручни 
сарадник за психологију у Заводу за унапређење општег и стручног образовања АПВ 
и у допунском радном односу као први школски психолог Огледне основне школе «Ђорђе 
Натошевић» у Новом Саду (1961-67). На Вишој педагошкој школи  (1967-75) и на 
Педагошкој академији (1975-78) у Новом Саду, у звању професора више школе,  
предавао је развојну и педагошку психологију. На Факултету физичке културе биран 
је у звање доцента и ванредног професора за предмете развојне и педагошке 
психологије и психологије спорта (1979-83), а на Филозофском факултету у Новом 
Саду,  постаје редовни професор социјалне, генетичке и педагошке психологије 
(1983-94). Оснивањем Учитељског факултета у Сомбору, прелази на ову 
високошколску установу у звању редовног професора педагошке и социјалне 
психологије (1994-2001). Као професор по позиву,  предавао је социјалну 
психологију на Филозофском факултету у Скопљу (1984/85).
            Професор Ђурић је учествовао у 
тринаест научних пројеката, од тога у седам као носилац. Проучавао је нарочито 
следеће образовне и психолошке проблеме: а) етничке ставове, етнички и културни 
идентитет, заједничко васпитање ученика различитих националности, личност у 
вишекултурном друштву и мултикултурализам у образовању;  б) упознавање и праћење 
индивидуалног развоја ученика, склоп особина личности и ефикасно учење, 
диференцијацију и индивидуализацију наставе; 
в) системска питања образовања: продужено основно образовање у 9. и 10. разреду, 
факултетско образовање и усавршавање учитеља, психолошко образовање наставника, 
школску психолошко-педагошку службу, утицај образовања на прелазак младих у рад, 
утицај систематског 
телесног вежбања на особине и ставове младих.
            Као аутор или коаутор, објавио је 
велики број научних и стручних радова, међу којима више монографија, обимнијих 
студија, уџбеника и приручника (32), преко сто научних и стручних чланака и 
расправа, више приказа, превода и рецензија. Учествовао је на великом броју 
научних и стручних скупова националног и међународног карактера 
у земљи, као и у иностранству (Париз, Милано-Бергамо, Едмонтон,
Монтреал, Салцбург, Амстердам-Нордвијкерхарт, 
Есен, Москва, Љубљана, Загреб, Сарајево, Скопље).
            Др Ђорђе Ђурић је био уредник у 
редакцији часописа «Психологија», (Београд, 1979-80) и главни и одговорни 
уредник часописа «Норма» (Сомбор, 1995-98). Обављао је функције председника 
Просветног савета Војводине (1982-89), југословенског делегата у Центру за 
истраживања и иновације у образовању (ЦЕРИ, ОЕЦД) у Паризу (1987-89) и 
председника Друштва психолога Србије. Биран је више пута за члана 
Наставно-научног већа и Савета Универзитета у Новом Саду (1994-2001), као и за 
члана више експертских група за област психологије 
и образовање учитеља. Био је шеф Одсека за психологију Филозофског 
факултета у Новом Саду, продекан за науку (1996-98) и декан Учитељског факултета 
у Сомбору (2001). За монографију «Психолошка структура етничких ставова младих» 
добио је награду «Др Борислав Стевановић» за научни допринос развоју психологије 
у Србији  (1980).